ΜΕΘΟΔΟΣ PILATES

Η ανάγκη ενός επίμονου και ασυμβίβαστου ανθρώπου να ξεπεράσει τις σωματικές του δυσκολίες στάθηκε η αιτία για τη διαμόρφωση μιας μορφής άσκησης που αποδείχτηκε «ιδανική» για εκατομμύρια ασκούμενους.

Εκατοντάδες σελίδες στο διαδίκτυο αναπαράγουν ένα αδιαμφισβήτητο δεδομένο. Τα θεμέλια και οι αρχές της μεθόδου εκγύμνασης Pilates αποδίδονται στον εμπνευστή της, Joseph H. Pilates (1880-1967), που παρακινούμενος από τις ασθένειες που τον ταλαιπωρούσαν από τη γέννησή του - άσθμα, ραχίτιδα και ρευματισμούς - ανακάλυψε τον κόσμο της άσκησης και μέσα από αυτόν όχι μόνο ξεπέρασε τις «ελλείψεις» του, αλλά δημιούργησε ένα νέο, εξαιρετικά δημιουργικό, τρόπο σκέψης για τον τρόπο που οι άνθρωποι γυμνάζονταν έως τότε.

Στη διαρκή του αναζήτηση για το «χτίσιμο» ενός γερού, ευέλικτου και απαλλαγμένου από δυσλειτουργίες σώμα, εκπαιδεύτηκε τόσο στις Δυτικές μορφές άσκησης όσο και σε αυτές της Ανατολής. Γιόγκα και πολεμικές τέχνες, σκι, καταδύσεις και μποξ, έγιναν οι δικές του προκλήσεις για ένα υγιές σώμα και αποτέλεσαν την πηγή της έμπνευσής του για μια νέα μορφή άσκησης όπου το πνεύμα θα κυριαρχούσε πάνω στο σώμα και θα το έλεγχε.

Η θεωρία του συνοψίστηκε στον όρο «Contrology», τη βάση του σημερινού Pilates, όπου και εφάρμοσε στο πρώτο του στούντιο στη Νέα Υόρκη το 1926 και εξέλισσε διαρκώς έως και το θάνατό του, το 1967. Οι ασκήσεις του Contrology γίνονταν κυρίως στα όργανα που ο ίδιος ο Pilates επινόησε και σχεδίασε, για να διευκολύνουν τη κίνηση, να μην καταπονούν το σώμα και να το βοηθούν να εκτελεί τις ασκήσεις ακολουθώντας τις φυσικές του δυνατότητες.

Η μέθοδός εφαρμόστηκε σε εκατοντάδες ανθρώπους, από καθημερινούς ασκούμενους που ήθελαν να «γνωρίσουν» και να γυμνάσουν το σώμα τους, έως διάσημους χορευτές, που «έβρισκαν» στο Pilates έναν τρόπο να ασκούν τους μύες τους χωρίς επιβάρυνση, να επαναφέρουν το σώμα τους έπειτα από τραυματισμούς και να το δυναμώνουν χωρίς να του στερούν την ευλυγισία του.

Η συνοδοιπόρος του στο ταξίδι αυτό, η γυναίκα του Κλάρα, με την οποία διοικούσε το στούντιο, συνέχισε το έργο του έως το 1977 μαζί με τους μαθητές του - δικοί του εκπαιδευόμενοι - που έως πρόσφατα μεταλαμπάδευαν τις γνώσεις τους στους νεώτερους.

Σήμερα το Pilates, αποτελεί τη βασική μέθοδο άσκησης εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, απλούς ασκούμενους, χορευτές, αθλητές, αποδεικνύοντας μέσα από την καθημερινή πρακτική, ότι είναι μια «σοφή» μέθοδος, αφού ξεκινά από το νου, περνά από το σώμα και καταλήγει πάλι στο πνεύμα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ

Το σώμα μας για εκατομμύρια χρόνια εκτελούσε καθημερινά ασκήσεις ψάχνοντας για τροφή, μετακινούμενο με τα πόδια, εκτελώντας χειρονακτικές εργασίες. Σχεδόν εκατό χρόνια, ήταν αρκετά για να μετατρέψουν αυτό το «περίφημο» εργαλείο, που είναι το σώμα μας, σε ένα οκνηρό και άβουλο «σακί» που «διψά» να λειτουργήσει.

Για όλους εμάς που διάγουμε μια μάλλον καθιστική ζωή, με ό,τι κακό φυσικό επακόλουθο προκαλεί αυτή στο σώμα, στη διάθεσή αλλά και στον τρόπο που σκεφτόμαστε, η μέθοδος Pilates αποτελεί τον ιδανικό τρόπο να ανακαλύψουμε εκ νέου τις φυσικές μας δυνατότητες και κυρίως, «υπενθυμίζει» στο σώμα πώς έχει φτιαχτεί με τρόπο θαυμαστό.

Τα θεμέλια της μεθόδου Pilates στηρίζονται στην αρχή πως η υγιής σπονδυλική στήλη είναι το κλειδί για καλή φυσική κατάσταση, αφού από αυτήν ξεκινά η δύναμη, η σταθερότητα και η ευελιξία του ανθρώπινου σώματος. Η ορθή στάση του σώματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης, ενώ η στήριξη αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος ,για την οξυγόνωση όλου του σώματος μέσω της σωστής αναπνοής και για τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Στο Pilates, ο ασκούμενος μαθαίνει να ενεργοποιεί και να γυμνάζει τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους, να ενεργοποιεί την αναπνοή του καθοδηγώντας την κίνηση, να συγκεντρώνεται, να ισορροπεί, να ακολουθεί τον εσωτερικό του ρυθμό, να κατανοεί το ίδιο του το σώμα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, ο ασκούμενος καταπολεμά τις αδυναμίες του και ανακαλύπτει τις δυνατότητές του, την απαραίτητη αίσθηση ισορροπίας και αρμονίας.

Μία άσκηση για όλους!

«Από 5 ετών, έως 95», το Pilates δεν έχει ηλικιακό όριο ή οποιονδήποτε άλλο φραγμό, φύλο, σωματική διάπλαση, χρόνια ασθένεια ή φυσική δυσλειτουργία. Ο βαθμός δυσκολίας του διαφοροποιείται ανάλογα με τον ασκούμενο, από ήπιο και θεραπευτικό σε εξαιρετικά δυναμικό. Το Pilates αποτελεί τη βασική μέθοδο άσκησης για ένα μυϊκά τονωμένο και ευλύγιστο σώμα χωρίς όγκο, βελτιώνει τις επιδόσεις ακόμη και γυμνασμένων αθλητών και αποτελεί εξαιρετικό βοήθημα για χορευτές και πρωταθλητές.

Για εγκύους…

Το Pilates αποτελεί ιδανική μέθοδο εκγύμνασης για εγκύους γιατί «διδάσκει» τη σωστή αναπνοή, δυναμώνει τους μύες της σπονδυλικής στήλης και ενισχύει τους κοιλιακούς που περιβάλλουν τη μήτρα. Η απαραίτητη αυτοσυγκέντρωση που χρειάζεται να έχει ο κάθε ασκούμενος για να εκτελεί τις ασκήσεις με τη μέθοδο Pilates αποδεικνύονται θαυματουργές για έναν ανώδυνο τοκετό, ενώ και μετά τη γέννα, το σώμα επανέρχεται πιο γρήγορα, μυϊκά τονωμένο και ελαστικό.

Για ασθενείς…

Η θεωρία του Pilates για την ενδυνάμωση της σπονδυλικής στήλης, ως πρωταρχικό μέλημα για υγιές σώμα, το καθιστά ιδανικό για περιπτώσεις ασκούμενων που πάσχουν από οστεοπόρωση ή οστεοπενία αλλά και για δεκάδες ακόμη χρόνιες ασθένειες που χρήζουν αντιμετώπισης και μέσα από μια ασφαλή φυσική δραστηριότητα.

 
 

ΤΑ ΟΦΕΛΗ

«Δε γυμνάζει το σώμα … το αλλάζει»

Η μέθοδος Pilates δεν «εκβιάζει» το σώμα και τις δυνατότητές του, δεν το κουράζει άσκοπα, δεν το καταπονεί, δεν το εξουθενώνει. «Επανασυστήνει» το σώμα και τις δυνατότητές του στο ασκούμενο, που σταδιακά ανακτά δυνάμεις και δεξιότητες, περνώντας με αξιοθαύμαστο τρόπο από το στάδιο του αρχάριου, του αγύμναστου, του αδέξιου, στο στάδιο του ανθρώπου που νικά τις αδυναμίες του, που νιώθει δυνατός και αισιόδοξος και γιατί όχι… που βλέπει τη ζωή γύρω του με πιο φρέσκια ματιά.

Σώμα σμιλεμένο, γραμμωμένο, ευλύγιστο, δυνατό

Οι ασκήσεις με τη μέθοδο Pilates στοχεύουν στη βελτίωση της ευλυγισίας και στην ενδυνάμωση όλου του σώματος, χωρίς περιττό μυϊκό όγκο. Οι ειδικά σχεδιασμένες ασκήσεις για τις ιδιαιτερότητες του σώματος κάθε ασκούμενου πετυχαίνουν θαυμαστά αποτελέσματα, όταν αυτές γίνονται συστηματικά και εντάσσονται στα πλαίσια ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Επίπεδη κοιλιά – σωστή στάση σώματος

Στο Pilates δεν υπάρχουν άσκοπες επαναλήψεις ασκήσεων. Οι κινήσεις γίνονται αργά και εστιάζουν στο σημείο που γυμνάζεται, σμιλεύοντας το σώμα από μέσα προς τα έξω. Δυναμώνουν οι βαθιοί κοιλιακοί μύες, το σώμα ευθυγραμμίζεται και ισορροπεί μυϊκά τονωμένο.

Αρμονία σώματος & πνεύματος

Το Pilates ξεκινά από το μυαλό. Οι ειδικά μελετημένες κινήσεις των ασκήσεων εκτελούνται με απόλυτη συγκέντρωση και απαραίτητα, με διαφραγματική αναπνοή. Στο Pilates το πνεύμα ενεργοποιεί το σώμα και το σώμα χαρίζει ευεξία και ανατροφοδοτεί το νου.

Θεραπευτικές ιδιότητες

Το Pilates συστήνεται από ορθοπαιδικούς, φυσιοθεραπευτές και οστεοπαθητικούς ως ιδανικός τρόπος εκγύμνασης έπειτα από τραυματισμό σε διάφορα μέρη του σώματος καθώς και για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης και της οστεοπενίας. Η «καθοδήγηση» της κίνησης μέσα από τα όργανα Pilates εξασφαλίζουν τη σωστή εκτέλεση της άσκησης, οδηγώντας με ασφάλεια στο επιθυμητό αποτέλεσμα, σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Επικοινωνία

Δροσίνη 5
14562
Κηφισιά
210 8010 231
210 8010 231

+2 ώρες δωρεάν στάθμευση

Partners

Follow Us
Facebook Twitter Youtube